1 Nisan 2008

Nostaljik Yeşilçam Fotoğrafları - 8

Erler Film sunar diyor bakın. Küçük Beyefendi 1962 yapımı , yönetmenliğini Türker İnanoğlu'nun yaptığı bir film. Senaryosunu Fuat Özlüer ve Safa Önal birlikte yazmışlar. Bir "Küçük" furyası almış başını gidiyor o yıllarda; Küçük Bey, Küçük Hanımın Kısmeti, Küçük Bey'in Kısmeti, Küçük Hanımefendi , Küçük Hanım... Aradan yirmi sene geçtiğinde yine bir "Küçük" furyası kasıp kavuracak Yeşilçam'ı ama bu fotoğraftaki naiflik olmayacak maalesef.

Fatma Girik'in 20, Göksel Arsoy'un 25 yaşında rol aldıkları bu filmde fakir genç ile zengin kızın aşkını anlatılıyormuş. Henüz izleme zevkine eremedim.

Kare oldukça kısıtlı bir alanı barındırıyor, arabayı bütün olarak görmek isterdim. Chevrolet veya İmpala olmalı. Sokaklar boş, arkada modern binalar. Neresi olabilir burası ? Göksel Arsoy'un saçları uçuştuğuna göre esintili İzmir olabilir mi ne dersiniz?!

Ya Fatma'nın şapkasına ne demeli, hasırdan sanki değil mi?

Ve ayrıca arabanın kapısına yansıyan görüntülere odaklanın iyice... film ekibini göreceksiniz :) ve hatta meraklı kalabalığı :))

3 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Fatma Girik'in o güzelliği, varmı şimdi böyle bir Fatma Girik bir Filiz Akın veya Türkan Şoray. Filmi muhakkak izlemişimdir ama hatırlıyamadım. Dediğin gibi o kadar çok küçüklü filimler vardı ki.
Küçük Hanımefendi bi taneydi ama.
Çok sevdim bu siteyi
Sevgilerimle,

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

İnsan bu kadar da araştırmacı, karıştırmacı, iğne ile kuyu kazıcı olmaz ki ya. Ben bu fotoğrafa 2 saat dikkatli baksam görmezdim o arabaya yansıyanları. Hatta ben de baktım dikkatlice ama Fatma Girik'in direksiyonsuz koltukta oturduğundan başka bir şey göremedim ki bu da olağanüstü bir şey değil zaten :)

Comptrol dedi ki...

selamlar,
bir typo

şapksına-->sapkasina

ve bir de anlatim bozuklugu var (bence)

"... bu filmin konusu fakir genç ile zengin kızın aşkını anlatıyormuş"

su 3'nden biri olmali bence:

1) "... bu filmin konusu fakir genç ile zengin kızın aşkıymis."

ya da

2) "... bu filmde fakir genç ile zengin kızın aşkı anlatıliyormuş."


3) "... bu film fakir genç ile zengin kızın aşkıni anlatıyormuş."


hurmetler...