4 Aralık 2007

Nostaljik Yeşilçam Fotoğrafları -2

Altmışlarda bir gezintiye davet ediyorum sizleri. Bugün İstabul'da hava rüzgârlı. Olsun. Şimdi pikâp sahibi de azdır aramızda değil mi? Bir güzel şarkı seçin nihâvend veya kürdîlihicazkâr makamında. İnce belli bir bardak çayı katık edin yanına... Buyrun... Buyrun hanımlar beyler... Bu gün çilek sinemasında özel gösterim var... Buyurun... Kapı önünde kalabalık yapmayalım... İçeriye buyrun.


Fotoğraftakiler Ayhan Işık, Esen Püsküllü ve Selda Alkor... Filmin adı Katiller De Ağlar. Yönetmeni Ülkü Erakalın. Senaryo Bülent Oran'a ait. Yapım yılı 1966. Tam 41 yıl öncesi. Dile kolay 41 yıl. Ayhan Işık 37, Selda Alkor 23 ve Esen Püsküllü de 20 yaşındalar. Kareden de anlaşılacağı gibi Ayhan Işık baba, Esen Püsküllü kız, Selda Alkor da anne rolünde.



On puanlık uzman sorusu : Fotoğraftaki kare hangi filme ait ? Sanırım büyük çoğunluk şu cevabı veriyor şu an : Samanyolu ! Ama değil. Bu kare 1965 yapımı Hıçkırık filmine ait. Hamdi Değirmencioğlu'nun senaryosunu yazdığı filmin yönetmeni Orhan Aksoy. Onsekiz yaşındaki Hülya Koçyiğit ve yirmibeş yaşındaki Ediz Hun'a bir merhaba diyelin.


Şimdii.. En önde duran Neriman Köksal, arkasındaki Suzan Avcı... masada oturanlar da süleyman Turan ve Ediz Hun. Ortama bakarsak burası bir klöp ! Hatırladınız mı klöpü? Hani Vesikalı Yarim filminde görürüz... bildiğimiz gece kulübü işte.


Dönelim filme. Filmi ben de bilmiyorum aslında. Ama aradım taradım, kuvvetle muhtemel ki bu film 1964 yapımı Gecelerin Kadını. Yine Ülkü Erakalın ve Bülent Oran imzası taşıyor bu film de.



Bugünlük bu kadar. Aslında ekleyeceğim bi kaçtane foto daha var sırada lâkin, yeterli araştırmayı tamamlayamadım . Bugünümüz de boş geçmesin dedim. Hoşkalın...

7 yorum:

Şehzade Ali dedi ki...

Bu kadar eskisini kastetmemiştim, isimler, yönetmenler,yıl felan derken "işin piri" kavramını bir kez daha sorguladım.Bravo..

çilek dedi ki...

Yüreklendirici sözler bunlar, eziliyorum mütemadiyen :) teşekkürler.

özgün dedi ki...

ahhh! allahım "hıçkırık" nasıl unutulur! hele son sahneleri yok mu? "yıllarca kan kustum kan tükürdüm" sözleri..
yeni takip etmeye başladım bi ses vereyim dedim :)

yeşilçam tutkunu27 dedi ki...

hıçkırık benim en sevdiğim türk filmi ya bir de söz müdafanın bu iki filmin üstüne ben filim tanımam hele nalanla kenan arasında geçen konuşmalar süperrrrrrrrrrrrrrrrr

Unknown dedi ki...

ayhan ışık bu fotografta george coleney'i ne kadarda aımsatıyor....yoksa yoksa aman tanrım ,geçen senenin en garip şehir efsanesinde bir doğruluk payımı var:)

çilek dedi ki...

evet hayatım bildin:) aslında corç öz be öz türk !!

ahahah

Black Pearl dedi ki...

O ilk resimdeki George Clooney degil mi? Yahu bu kadar mi benzerlik olur!

Super yakisikli bir insan ya, bence en yakisikli Jön ayhan isik.