2 Nisan 2008

Nostaljik Yeşilçam Fotoğrafları - 10


Yok... şarkının başını hatırlayamıyorum. Hatırladığım kısmı şöyle:

Kimin kimin gelinisin ?
Kimin kimin gelinisin sen ?

Şarkı diyorum... bu filmdeki... bu kardeki şarkının sözlerinin bir kısmı böyleydi işte.

Gelin Çiçeği (1971). En sevdiğim Türkan Şoray filmlerinden birisi. Başrollerde Sultan ve Kartal Tibet. Fotoğraftakiler soldan sağa ; Selçuk Ural, arkada Uğur Kıvılcım, Türkâncım, en sağda Semih Sezerli.

Filmin müziklerini Selçuk Ural ve Metin Bükey birlikte yapmışlar. Türk filmlerinin meşhur orkestrası ; Metin bükey Orkestrası :)

Yönetmen Nejat Saydam, senaryosuna da katkıda bulunmuş Vural Pakel'le birlikte kaleme almışlar.

Renkli bir filmden siyah beyaz bir kare, ne kadar da bildik aslında; Sultanımın salınışına bakın :)

Konusu kısaca şöyle : Türkan Şoray köylük bir yerde üç tane zebellah gibi ağbinin gözetiminde yaşamaktadır. Onu çelimsiz, hım hım bir adamla evlendirirler. Telli duvaklı gelin olan Arzu (T.Şoray) zifaf gecesi yanlışlıkla aynı otelde kalan bir başkasının (Kartal Tibet) odasına girer. ağabeyleri odayı basarlar ve delikanlıyı bu taze gelinle nikahlanmaya zorlarlar. El mahkum evlenir adam. Ama bu köylü kızını yanına yakıştıramıyordur bir türlü, üstelik sosyetik bir sevgilisi vardır onun.

Film bu tema üzerine sürer ve köylü kızı alımlı bir şehirli kadınına dönüşürken onu beğenmeyen adamın yüreğine inmeyi de başarır.

Olsa da izlesek yaaa :)

4 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Köylük yerde zifaf gecesi otelde mi olur ya? :) Ben de izlemedim. Sayende tadımlık alıyorum filmlerden...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Gerçekten olsada izlesek.
Seyretmedim ben bu filmi ve canım çok çekti
Sevgilerle,

Dakikalarca resimden ayıramadım gözlerimi.

çilek dedi ki...

haha oluyor ya... bu bir Türk filmi ne de olsa.
Arzu'nun ağabeyleri zebellah gibi ama zenginler. Arzu'yu da köyün zenginlerinden birine veriyorlar. Düğün alayı otelde eğleniyor:))

Comptrol dedi ki...

selamlar
bir typo var

kardeki -->karedeki

hurmetler...