10 Ocak 2008

İŞLER KARIŞIK

Sadri Alışık ve Esen Püsküllü'nün başrollerini oynadığı 1970 yapımı siyah beyaz bir film. Aynı yıl çevrilen ve yine ikisinin başrolde olduğu Ah Müjgan Ah ise renkli. Neden iki filmi birden andım, ona geleyim; Sadri baba her iki filmde de Hüsnü... Hüsnü her iki filmde de paçoz, fakir ama mahallelinin sevgilisi. İşler Karışık'ta Hüsnü Şenacı, Ah Müjgan Ah'da Hüsnü Neşedenyana :)

İşler Karışık bir komedi filmi. Benim izlediğim kopyası mı berbattı yoksa film cidden teknik olarak o kadar berbat mı çekilmiş bilmiyorum fakat, o derece karanlıktı ki bazen sahneleri seçmekte zorlandım. Sadri Alışık'ın soyadıyla müsemma iki filminden (Şakayla Karışık, İşler Karışık) biri. Yönetmeni Mehmet Dinler senaristi ise Safa Önal.

Kalabalık bir kadroya sahip filmin konusu adından da anlaşılacağı üzere karışık. Alışık'ı iki rolde (Hüsnü/Orhan) izliyoruz. Hüsnü, mahallede herkesin sevdiği kahveci çırağıdır. Mahallenin zenginlerinden Celal Bey'in (Mümtaz Ener) kızı Ayşe'ye sevdalıdır. Diğer yandan Orhan ise bir hırsızlık çetesinin çapkın reisidir. Bir soygun esnasında Orhan mahalleli tarafından Hüsnü ile karıştırılınca ikisi istemeden de olsa birbirlerinden habersiz rol değiştirirler.

Bu değişiklik türlü komik olaylara neden olur ve film bu olay örgüsüyle devam eder.

Orhan'ın kapatması Leyla (Gülgün Erdem) da karşısındakinin Hüsnü olduğunu anlayamayınca filmin sonuna doğru Orhan'dan okkalı bir tokat yemeden az önce şu sözleri işitir :
- Sen de mi haaa, sen de mi anlamadın onun ben olmadığını haaa... Sen de mi benzettin ? O da seni benzetti mi haaa ? şrak şraak...

Film boyu Orhan'ın ağzından daha neler duyuyoruz neler. Ah ne olurdu da daha izlenebilir olsaydı bu film !

2 yorum:

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

hahah.. son repIik hoşmuş cidden. şrak şrakı bu arada yanımda buIan arkadaşım shrek shrek anIadı.. ne ayak diye başımı yedi. haIbuki aIgı yoIIarı enfeksyona uğramış. anIatamıyorum..

edit: keIime doğruIamaIar beni öIdürecek..

:)

GüzeI bIog uğramaya caIışacağım.. umarım adresinizi kaybetmem ben uIaşamazsam siz uIaşın bana bir şekiIde . saygıIar güzeI bIogIamaIar :)

çilek dedi ki...

:))

filmde daha ne inciler var ne inciler :)

teşekkürler... sana da iyi bloglamalar... hemen okyanusun rüzgarına kapılmaya gideyim de bi bakayım...