3 Kasım 2007

Çocuk Yıldızlar

Dün akşam NTV'de Demet Akbağ ve Kadir Çöpdemir'in birlikte sundukları Hiç Bunları Kendine Dert Etmeye Değer Mi programında konu dünün ve bugünün çocuk yıldızları idi. Konuklardan biri Parla Şenol'du ve öyle bir küçük anekdot aktardı ki, benim çok hoşuma gitti, müthiş sevimli bişey. Sizinle de paylaşmak istedim ki bu anekdot kaybolmasın, anlatılsın gülelim hep.



Parla, çocuk yıldızlık döneminde akranı Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik) ile Acar film stüdyosunda karşılaşır. O minik çocuk hallerine aldırmaksızın birbirlerine hava atmaya kalkışır küçük hanımlar. Parla der ki :" Ben kendi filmlerimi kendim seslendiriyorum !"




havaya bakar mısınız :)


Bu lafın üzerine Ayşecik cevap vermekte gecikmez :"Benim vaktim yok ! " der.
Hahahay bu kadar güleceğim aklıma gelmezdi, Parla Şenol sen çok yaşa :)



Bu vesile ile ben dünün çocuk yıldızlarından bir geçit resmi yapayım istedim. Neredeyse tamamı annesi veya babası , eniştesi, dayısı sinemacı olan kişilerin çocukları. İyi seyirler ...
Ayşecik (Zeynep Değirmencioğlu )

Babası senaryo yazarı ve yapımcı Hamdi Değirmencioğlu. Sinemamızın ilk çocuk yıldızı. Babasının onun için yazdığı 32 filmin 12 tanesi Ayşecik serisi . Üç yaşından genç kız haline kadar onlarca filmde oynayan Zeynep Değirmencioğlu, Ömercik olarak bildiğimiz Ömer Dönmez ile teyze çocuğudur. Ayşecik Şeytan Çekici filmi ile başladığı kariyerine Yayla Kızı filmi ile son vermiş, kendi ifadesi ile artık o defteri kapatmış bir kimse. Oysa ki bence yeşilçamseverlerle paylaşması gereken onca şey var...
Parla Şenol

Bizim sinemamızda adettir, çocuk yıldızın bir lakabı olur hani "cik" ile biten :) Parla Şenol'un böyle bir lakabının olduğunu hatırlamıyorum . Kendisi müzisyen Armağan Şenol'un kızı. Çocuk yıldız olarak başladığı kariyerine çokça şey sığdırabilmiş, şarkı söylemiş, seslendirme yapmış ve halen de yapan, zaman zaman TV dizilerinde karşımıza çıkan bir oyuncu.


Ömercik (Ömer Dönmez)


Eniştesi Hamdi Değirmencioğlu'nun ön ayak olması ile sinemaya adım atan bu naif güzellikteki çocuk ergenlik çağında geçirdiği talihsiz bir kaza ile bir gözünü kaybetmiştir. Aynı gün içerisinde o setten bu sete koşan Ömercik zamanında mendillerin ıslanmasına, katı kalplerin yumuşamasına neden olmuştur. "Amca, size baba diyebilir miyim" cümlesi belki de ilk onun ağzından döküldü ve en çok da ona yakıştı :)



Sezercik (Sezer İnanoğlu)

İnanoğlu kardeşlerden Berker İnanoğlu'nun oğlu, esmer kara kaş kara gözlü bücür. Epi topu onbir filmde gözüken Sezercik, büyüdükten sonra yapımcı olarak da sinemaya hizmet vermiş. ergen halinde başına gelen talihsizlikler ve son dönemlerde başının polis ile derde girmesi ile anılıyor olması hoş değil tabi. Sezercik deyince benim aklıma, eşşeğinin belalısı Şişko Nuri ile kötü adam Erol Taş amcası gelir. Sezerin ablası Arzu da bir filmde gözükmüştür.



Yumucak (İlker İnanoğlu)
Türker İnanoğlu Filiz Akın çiftinin oğulları İlker, Sezercik ile amca çocuğudur. Nedense bana çok sevimsiz gelir. sevdiğim filmlerinden biri Yumurcak Küçük Şahit'tir. Annesi ile rol aldığı Yumurcak serilerinin sonunu Yumurcak Veda ile bitirmiştir. İşin ilginci, sanırım bir çocuk karakterin kariyerine onu filmde öldürerek son vermek bir onun başına gelmiştir.





Afacan (Menderes Utku)

Benim en sevdiğim çocuk yıldızlardan biri. Kazma dişler ve güzel bir çocuk sesi. Onun da babası sinemayla yakından ilgili biri. Yapımcı Ümit Utku. Çok az sayıda filmi olan Afacan bir soluk verip gitmiştir yeşilçamdan. Ben daha sonraları araba yarışcısı olduğunu duymuştum, özel zevki imiş :)





Gülşah Soydan

Güzeller güzeli Hülya Koçyiğit ile yapımcılığa merak sarmış Selim Soydan'ın kızı. Çok da becerikli bence. Lüle lüle saçları, bilmiş konuşması, göbek atışları ile oldukça sevimli Gülşah, genç kız olduğunda da film çevirmişti . Keşke çevirmeseydi diyebilirim o kadar:)

Kahraman Kıral

İşte benim küçük tatlı muammam. Minik Kahraman sinemaya nasıl girmiştir, kimin çocuğudur, hamili yakini var mıdır ? Şimdi ne yapar ne eder? Cidden popüler olduğu o dönemde vefat mı etmiştir? Canım Kardeşim, Gelin, Şaşkın Damat...hatırlayabileceğiniz filmleri. Kanımca çocuk yıldızlar içinde en mahartelisi en başarılısı Kahraman...
İhsan Küçüktepe (Çitlenbik İhsan)
İlker İnanoğlu ile birlikte rol aldığı YUMURCAK serisi filmlerde(En bilineni YUMURCAK KÜÇÜK ŞAHİT)Yumurcak'ın en yakın dostu olarak izleyicinin sempatisini kazanmış çocuk oyuncu.Gençlik dönemiyle birlikte kamera önünden ziyade işin mutfağında olmayı tercih ederek ses-kayıt teknisyenliğini seçmiştir.Yakın dönemde ise Cennet Mahallesi dizisinde iki bölümde rol almıştır.
Bunların dışında da tabi çocuk yıldızlarımız olmuş mesela Nevzat Okçugil'in kızı Yeşim Okçugil, Lale Oraloğlu'nun kızı ALev Oraloğlu, Behçet Nacar'ı oğlu Şahin Nacar ve hatta kızı Aybike. Cüneyt Arkın'ın oğlu Murat Arkın da iki defa rol almış babasının filmlerinde.
Ömercik ile ilgili ekşi sözlükte de yazmıştım, meraklısına buradan buyrun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

cok basarili hazirlanmis, baska sayfalarada baktim , kahraman kiral, hakinda kimse birsey bilmiyo hakikatten o cocuk ne oldu bilen yokmu, yer yarildida , icinemi dütü, tabiri caizse,bu okudugum safaya, punim 10,sa 10,dur, saygilar.

çilek dedi ki...

teşekkür ederim bekiroski :)
dediğine hak veriyorum. bir başka kaynakta yaşadığını okumuştum ama elimizde kesin bir veri yok maalesef.

Esma gngr dedi ki...

Emeğinize sağlık, kahraman kralı ben de çok severim, merak ettim birden..