10 Eylül 2009

Nostaljik Yeşilçam Fotoğrafları- 17




27 yaşındaki Türkân Şoray, 34 yaşındaki Kartal Tibet ve 32 yaşındaki Murat Soydan, o dönem çok ses getiren, 1972 yapımı Zulüm filminin setinde kol kola girerek bu pozu vermişler.

Birbirlerine tanıştıkları gün aşık olup aynı gün nişanlanan Ayla ve Tarık'ın kaderi ,Tarık'ın bir uçak kazasında tek elini kaybetmesiyle tümüyle değişir. Tarık, Ayla'dan kaçtıkça bambaşka bir şekilde Ayla ile yan yana gelecektir; onların aşkından bihaber ağabey Kerim (Murat Soydan) de Ayla'ya abayı yakar. Gazino patronu Kerim, bütün ihtişamına, gücüne rağmen Ayla'nın kalbini fethedemez, iki erkeğin kardeş olduklarını anlayan Ayla ise ne yapacağını bilmez haldedir. Sonunda Tarık'ın ondan kaçmasına sebep olan engeli, Ayla'nın seve seve bir elini feda etmesine neden olacaktır.

Yani ne anlıyoruz, aşk, organlarımızdan üstündür :)

Uzun lafın kısası, çok güzel bir film, Nesrin Sipahi'nin sesinden duyduğumuz çok güzel bir şarkıya da sahip, Filmde Sultan'ın giydiği sarı kostüm o dönemin parası ile epey paraymış; ki Sultan her filminde giydiği kıyafetleri kendisi temin edermiş.

Filmin kötü karakterini canlandıran Murat Soydan, geçirdiği kalp rahatsızlığından dolayı yoğun bakımda tutuluyor şu an, kendisine ve bu vesile ile aynı zamanda usta yönetmen Halit Refiğ'e Allah'tan acil şifalar diliyorum.



4 yorum:

1907 aşkı dedi ki...

O zamanlar güzel zamanlardı

Unknown dedi ki...

çok begendim blogunuzu eski türk filmleri merakımı hatırlattı bana..

çilek dedi ki...

Teşekkür ederim, ne ziyaretime gelseniz baaşım üstüne :)

Ayşe'nin Kitap Kulübü dedi ki...

Sevgili Çilek;

Öncelikle blogunuzu çok beğendiğimi söylemeliyim. Tesadüfen rastgeldim. 13 kişinin dahil olduğu kitap kulübümüz ve oluşturduğumuz bloga bir yazı hazırlıyordum ve benim kült filmlerimden olan Arım Balım Peteğim ile ilgili bir bilgi ararken sanırım buldum. Yazıyı henüz giremedim başka yazılar girdiğimden ama çok hoşnutum şu anda.

Zulüm filmi bende dehşetli sonu olan filmlerden biri olarak hafızama kazınmıştır!

Kütüphanemin bir bölümünde duvarlarda siyah beyaz orijibnal çeşitli filmlerde çekilmiş fotoğraflar asılıdır ve bir gün sadece vapur param kalacak şekilde sefalete düşmeme neden olmuşlardır. Sizin de aynı bir nevi tutku içinde olduğunuzu görmek çok hoş.
Sevgiler
Billur