9 Mart 2008

Nostaljik Yeşilçam Fotoğrafları -5


Yorumcu kimliğinin yanı sıra Emel Sayın'ı sinema oyuncusu olarak da beğeniyorum. Altından kalkılamayacak zor rollerde oynamadı zaten hiç bir zaman. Özellikle komik karakterlerde daha başarılı.

Engin Çağlar ile birlikte oynadığı filmler; Feride, Makber, Süreyya, Çam Sakızı ve Hasret. Yukarıdaki kare Metin Erksan'ın 1972 tarihli Süreyya filmine ait. Sayın 27, Çağlar 32 yaşındalar.

Bir Metin Erksan filmi dahi olsa, Sevmek Zamanı'nı seyretmiş biri olarak bu filmi tekrar izlemek gibi bir hataya düşmemeyi diliyorum. Geçen hafta yayınlanmıştı. Filmin bir diğer başrol oyuncusu Cüneyt Gökçer, Engin Çağlar'ın babası rolünde. İkisi de baba oğul olduklarını bilmiyorlar. Gözleri kör çiçekçi kız rolündeki Emel Sayın, onu ameliyat ettirip şöhrete kavuşturan babayı mı eş olarak seçecektir yoksa rehberlik yapan oğlunu mu temalı filmimizde kahramanlar bir sürü badireler atlatıyorlar.

Bir çok yönüyle 1965 yapımı Çiçekçi Kız'ı andırıyor.

Ayrıca Emel Sayın'a bu kızılımsı saçlar hiç yakışmıyor yaa... Bu arada geçen akşam iş dönüşü Engin Çağlar'ı gördüm... Hani geçenlerde sinemamızın en uzun boylu aktörlerinden demiştim ya "Hicran Sokağı"ını anlatırken... Geri aldım lafımı... Engin abi böyleyse.... Eee diğerleri nasıl :)

2 yorum:

Taylanov dedi ki...

Makyaj konusunda Türk sinemasının her zaman yaşadığı sıkıntı. Sinema = para dönemi olduğundandır belki de.

Unknown dedi ki...

hele o ''yalancı yarim ''filmi yokmu ah yokmu.bayılıyorum o filme vede emel sayına:)sesi güzel,yüzü güzel(böyle bir replik vardı galiba:)ölünceye kadar filminde)
yine bu filmle ilgili kısa ömürlü bir sinema dergimiz olan sineramada ilginç bir okuyucu mektubu okumuştum.o kardeşimizin gönlü babadan yanaydı:)