8 Aralık 2007

Fotoğraftan Sığ Analiz !


Orhan eliyle bade dolduruyor gönlünü kaptırdığı Mehtap'a. Mehtap mı? O hayatın sillesini yemiş bir bahtsız kadın. Orhan'ı ona bağlayan ise ölen sevgilisine çok benzemesi. Biri kan davasından kaçan bir adam, diğeri ise tüm hırçınlığı , kötü kaderi ile ona tutunmaya çalışan bir kadın. Şerif Gören'in yönetip, Erdoğan Tünaş'ın yazdığı 1979 yapımı AŞKI BEN Mİ YARATTIM filminden bir kare.

Mehtap'ın giydiği straplez elbise seksenlerde daha çok revaçta olacaktır. Boynundaki imitasyon gerdanlık da öyle. Bu gerdanlığın en çok Türkan Sultan'a yakıştığını es geçmeyeyim. Orhan elindeki bardağa bira dolduruyor sözüm ona, biranın köpüğünü heder edecek az sonra haberi yok. Mehtap'in elinde ise rakı bardağı var, sek içiyor anlaşılan.


Hey gidi gidi koca dünya gam yükü müsün ? Ben demiştim değil mi straplezi demin... İşte buyrun... Ahan da Hülya'nın üstündekisi straplez. Sanırım Türk filmlerinde bir konsomatrisler bir de çok zengin sosyetik kızlar giyiyor bu giysiyi :) Kafadaki bandanaya dikkat. Pullu olanındn bu. Anne rolündeki Fatma Girik'in şapkası da janti ... Kulağındaki mavi boncuk küpe, hakeza Hülya'nın bilekliğindeki mavi boncuk. Ne kadar da seksen seksen kokuyor. Seni seksen şey seniii :)) İki mavi gözlü oyuncu ne de şirin anne kız olmuşlar değil mi?

Yukarıdaki kare 1984 yapımı NEFRET filminden. Osman F.Seden imzalı. Bulut Aras'ın kötü adam rolünde olduğu tek film ! Kareye bakıp aldanmayın, filmde Hülya, annesi Fatma'dan accaip derecede nefret ediyor. Nefretinden kadının sevgilisini ayartıyor. Benim için Hülya Avşar'ın en başarılı rol yaptığı filmlerden biri...

Hiç yorum yok: