29 Eylül 2007

internette yorum/yazı aşırıp üzerine konmak

of of...
çok çabuk demoralize olan bir tipim ben. konuya geçeyim.

bundan bir ay kadar önce üyesi olduğum bir sinema sitesinde gezinirken bir sanatçı hakkında yapılan yorumlara gözüm takıldı. takılmadı adeta mıhlandı. çünkü okuduğum satırlar o kadar tanıdık o kadar tanıdıktı ki. nasıl olmasın? çünkü o satırların sahibi bendim ! ama orada yorum sahibi bir başkası gözüküyordu.

adam, üşenmemiş benim ekşi sözlük'te filmler, sanatçılar ile ilgili yazdığım yazıları ( şu ana dek ikisini yakalayabildim) noktasına virgülüne bile dokunmaya zahmet etmeden, benden izin almaya bile gerek görmeden (!) olduğu gibi o siteye kes yapıştır yapmış. altında da kendi rumuzu ( ki kendi ad ve soyadını kullanıyor bu arada rumuz olarak) . ama o bilgiyi derleyen, bulan, yazan benim. o bilgiyi internet ortamında rumuzla yazmış olmam benim olmaktan çıkarmadığı gibi, bir başkasının da yapmıyor sanırım.

ben de yazılarımda kullanmak için internette gezinip sürüsyle kaynaktan yararlanıyorum. birisi bir emek götermiş, yazmış ortaya koymuş. ben de bu yazıdan faydalanacağım zaman kendi cümlelerim, kendi bakış açımla bazen genişleterek bazense kısaltarak bir derleme ortaya koyuyorum. şu ana dek hep öyle yaptım. ortada bir bilgi var, onu ahmet farklı anlatır, ayşe farklı anlatır. birisinden alıntı yapılacağı zaman ise kaynak belirtilir. ben bunlara dikkat eden bir insan olarak aynı hassasiyeti sonuna kadar hakediyorum.

ben farklı bir sitede yazmış olduğum yorumun aynısını buraya girmeye imtina ederken elin oğlu kendi malıymıçasına bunu ben yazdım, nasıl da araştırmacı kişliğim he he havalarında benim yazılarımı sahipleniyor.

kendisine ve site yönetimine mesaj attım. bakalım ne cevap gelecek? olmazsa onu bu blogdan ve daha çok kişinin okuduğu , o yazılarımı tırtıkladığı site olan ekşi sözlük'ten deşifre etmekten hiç utanmayacağım.

VE OLANLAR...

İlgili yazıları sitenin moderatörüne bildirdikten sonra moderasyondan o yazıların alındığı linkleri gönderdiğim takdirde gerekeni yapacaklarını bildiren bir cevap aldım. diğer taraftan bu yazıları giren kimseden ise şöyle bir cevap geldi " ben bin tane yorum yaptım , ne olmuş yani iki tane yazınızı alıp kopyaladıysak, hem bilgi paylaşarak büyür, madem sinemayla ilgilisiniz genç kardeşlerinize de yardımcı olun.... ( hızını alamıyor) hem bakın bakalım kim sinema hakkında daha bilgili, kim daha çok yazmış, siz belli yerde tıkanırsınız benimle yarışamazsınız ! egoist olmayın !

güler misin ağlar mısın ? ben adamın kendine ait olmayan bişeyi alıp kendine mal etmesini mesele ediyorum, o ise sidik yarıştıralım diyor... hem yarıştırırsak da beni soluksuz bırakacağından öyle de emin :))))))))

mesele burada bitmedi arkadaşlar. huyum kurusun, sürekli sitede gezinip o sayfadan bu sayfaya atlarken bir de ne göreyim ? sadece benim değil, cidden sözlüğe aktardığı bilgiler için büyük emek harcadığını bildiğim bir başka yazar arkadaşımın da yazdıklarını sahiplenmiş. o arkadaşı da haberdar ettim. o yazıları da bildirdim.

veee... sonunda onun olmayan o yazılar siteden silindiler.

bu nedir biliyor musunuz ? moderasyonun yaptığı yani ? değer vermektir, ciddiye almaktır, problemi çözmek demektir. böyle yaparak bu siteye yapılacak en küçüğünden en büyüğüne kadar olan katkıları daha bir şevkle yapmanın yolunu açmak demektir.

oy... gitti karnımın ağrısı :)