2 Şubat 2008

Barış Manço'yu Özlemle Anıyoruz

BARIŞ MANÇO
GÖNLÜMÜZÜN CUMHURBAŞKANI

Barış Manço'nun ilk duyduğum şarkısı Nick The Chopper'in Türkçe söz yazılmış hali olan "Anne bana çay yap, demli olsun"... Hayalimde niyeyse bu şarkıyı seslendiren, üzerine kırmızı adidas eşofman giymiş, koltuğunun altına futbol topu sıkıştırmış genç bir adam ... şarkı söylüyor :)) Çook genç bir ağbi bu şarkıyı söyleyen her kimse. Böyle bir hayal kurmaya nasıl bir serbest çağrışım yolu katettim bilmiyorum. Yaşım daha yedi olmalı... Memleketten kaset doldurup göndermişler, içinde bu şarkı da var ve ben şarkının hastası olmuşum. Yatıyorum kalkıyorum bu şarkıyı söylüyorum. Bu şarkı ile Barış Manço adını öğrendim. O sıralarda Alman Tv kanallarından birine (ZDF'dir muhtemelen) Barış Manço bir eğlence programına konuk oldu Kurtalan Ekspres ile birlikte. Hayatımda ilk defa gördüm onu. Saçları uzun, parmakları yüzüklü , üzerinde kaftan taşıyan bir adam. Şok yaşıyorum. Hayalimdekinden ne kadar da farklı. Üstelik hayalimdekinden de güzel :) Sempatik bir de... Sunucuyu güldürüyor :))) Ben o andan itibaren onun dinleyicisi ve hayranıyım .

Öldüğünde ilk bebeğini bekleyen bir anne adayıydım. Hani kulaklarınız, gözleriniz doğruyu duyar ve görürler de bir türlü onun doğru olduğunun tasdiğini vermez gönlünüz... Doğru olmasın Allahım demiştim içimden. Sonra uyumakta olan eşimi uyandırmış ve haberi vermiştim. Öyle bir mahzunluk çökmüştü ki üzerimize. Hayatımızdan çok önemli bir parça dönüşü olmayan alemin kapısından girmişti. Bize sadece gittiğin yerde mutlu olursun, yüzün aydınlık olur inşallah diyerek uğurlamak kalmıştı. Günler boyu Barış ağbiyi düşünerek gözyaşı dökmüştüm.

Özlediklerimiz içinde ilk sıralarda yer alıyor Barış Manço. Ve inşallah... gittiği yer aydınlıktır... Aydınlık verdin, sevgi verdin... Rabbim sana mislini versin Barış ağbi.

5 yorum:

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

barış mancoyu kim sevmez ki demek istiyorum ben. Öldüğü gün cok ağlamıştım ben sanırım 6 sınıftaydım o zamanlar. kasetini almıştım. kapağında bulutlar maviler içerisinde gülüyordu. Bulutlara uçtu diye düşünmüştüm. Anneme sık sık adam olacak cocuk programına beni de götürsün diye komplolar hazılar, en çekilmez şımarıklıklarımı yapardım =)
Huzur içinde uyusun. Şarkıları ile yaşıyor o nasılsa..

çilek dedi ki...

:)) katılıyorum... çocukluğuma dair içimde ukte kalan şeylerden biri adile naşit'e yazdığım mektubu yollamamış olmak biri de adam olacak çocuk'a katılmamış olmak...

Sinematik dedi ki...

Bu arada netteki en onemli baris manco blog'u Sinematik, diskotek'tenErcan demirelindir.

www.barismanco.de

Şehzade Ali dedi ki...

Yeni yazılar nerde mrs. Çilek?

çilek dedi ki...

oyh... diyene de bakın hele:) yakında inşallah.