8 Ekim 2007

Cücülog Nedir ? Kime Denir ?

Dünden beri beni en çok güldüren terim bu : CÜCÜLOG .

Cüneyitim Arkınıma ben cücü derim de üzerinize afiyet. Ne de olsa adını unutan bir adam değil mi ? Koca Kurt'um benim, çocukluk idolüm... kız halimle :) Ha kendisi duysa uyuz mu olur, sever mi sevmez mi zerre fikrim yok. Uçan tekmeyi yersem sanırım yakinen anlarım.

Şimdi şöyle ki; SİNEMATİK'te meraklısına hitap eden çok güzel incelemeler var. Dosyalardan biri Cüneyt Arkın ve filimleri hakkında. Salt perdede veya ekranda gördüğünüzün ardında, aslında buz dağının görünmeyen kısmının olduğunu size anlatan, ağzınızı bir karış açık bırakan, manyak ayrıntılarla bezenmiş nefis yazıları yazan , bunları bizimle paylaşma lütfunda bulunan bir arkadaşımız var, iyi ki :) Gökay Gelgeç . Sinematik'in Yojimbooo'su , aynı zamanda blogun Cücülog'u :)



Yeni öğrendim ki şarkıcı Nilüfer de zamanında yeşilçam sokağından geçmiş ve üç filmde rol almış. Bir baktım filmlere; Melikşah, Ferhat ile Şirin ve Hakyolu . Hepsinde de başrolde Cüneyt Arkın oynuyor. Dedim acaba nasıldır bu filimler, heman Sinematik'in Legoman'i Utku'nun msn penceresini titrettim, meramımı anlatmaya başladım. Dedim durum bu, dedi dur seni cücüloga havale edeyim :)




Kendisi anlamadı belki ama ben o an ekran başında gülme krizi geçirmekle meşguldüm. Cücülog ! Nasıl daha önce aklıma gelmez ki böyle bişey ? Efendim neyse, sonunda aylardır yazılarını zevkle okuduğum blogdaşımla da tanışma imkanım oldu. Cücülog dedi ki; o filmler İran ortak yapımı, burada gösterilmemesi doğal, kopyası bile nerdeyse yok.


Sonra bizim sohbetimiz ilerledi, sandım ki karşımdaki gurbette doğmuş, cips kola çikolata yerine video filmleri ile beslenmiş büyümüş bir çılgın insan. Her Türk çocuğu mutlaka Cüneyt Arkın filmi izlemiştir. Sonra bir dönem bunu unutur veya üzerinde durmaz, lise yıllarında bu cücü sevgisi tekrar depreşir. Katılıyorum ben de:) Cücünün ailesi ile birlikte rol aldığı iki film olan Vatandaş Rıza ve Önce Hayaller Ölür filmlerinden tutun, çocuklarının nerede yaşadığına, Betül Hanımın zamanında beni telefondaki oyalamalarına varana kadar biraz dedikodulu biraz matrak hoş bir sohbet gerçekleştirdik.

İşte efendim , Cücülog, cücüyle ilgili ne sorarsanız sorun anında şak diye size cevabını yapıştırana derler. Cücüyü sevmeyen anlamaz dilinden, orası da var. Ama gün gelir de bir cücülogla karşılaşırsanız, sohbetin lezzetine varın, kaçırmayın derim.

Hiç yorum yok: