13 Ekim 2007

sabah kolajı

ehue ...

Bayramın ikinci günü bugün. Alışmışım ya bir kere , yine erkenden kalktım. Saat beş buçuk gibi ayaktaydım. Açtım televizyonu, kanalları geziyorum. Karşıma ne çıksa beğenirsiniz ? Baş Belası ! 1976 yapımı bir ilginç film. Çok uzun zamandır izlememiştim. Orospu çocuğu canum evladum diyen Sadri baba karşımda. Robert Widmark (Piç Riza/Fırlama Necmi) ve Humayun Tebrizyan ( Ayı Mehmet ) onlar da var. Humayun Tebrizyan'ı pek bilmiyorum da bu Robert abi , İtalyan imiş kendileri, üç dört filmde rol almış zamanında yeşilçamda. Bu filmin baş kadın oyuncusu da Gülşen Bubikoğlu. Filmlerin yapımcısı da Gülşen Hanımın eşi Türker İnanoğlu.


Karı kızla para yiyen, Babaların babasını dolandıran sonra da onun biricik kızı Ayşe'ye aşık olan Piç Rıza'nın maceraları anlatılıyor. Böyle mafya havası verilmiş bir komedi filmi. Baba'nın beceriksiz adamlarını yolculama töreni bile bir alem. Tepsi içinde gelen tabancalar, cenaze marşı eşliğinde diğer tarafa postalanan mafya üyeleri :) Kesinlikle izlenmeli.

Araya reklamlar girince başka bir kanala bastım bu sefer de Ayşeciğin "Hayat Sevince Güzel"i ile karşılaştım. Hani şu eğlentiye folklor kıyafeti ile gidip sosyetik zibidilerin aşağılamalarına maruz kaldığı bir sahne var. İşte oradan yakaladım. Kaz çobanı Ayşe, köylü şivesi ile konuşan Ayşe orda aşağılandıktan sonra teyzesine yalvarıyor beni adam et diye. Bir sonraki sahnede onu en bir moderen haliyle ve şehirli şivesi ile konuşurken görüyoruz. Adam etmek ne kolay ... Filmlerde bu değişime bayılıyorum ben.


Burada da reklamlar başlayınca bir zap daha yaptım. Cüneyit abimle Türkan sultanımın oynadıkları Aşk Mabudesi ! Cüneyit abim zengin, zevkli ünlü bir müzisyen... sonra gözleri kör oluyor. Türkan sultanımla kavuşamıyorlar. Oysa ki deli gibi seviyorlar birbirlerini. Ahh ki ahhh... Sabah sabah öyle bir ağzımın tadı gelmiş ki... Bayram şekeri mübarek :)

Hiç yorum yok: